مقایسه گلکسی S22 و گلکسی S21 ؛ کدام یک پیروز میدان خواهند شد؟

بین مطالب وب سایت جستجو کنید

اخبار بروز علمی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
میلاد نعمتی
10:32
چهار شنبه 23 فروردين 1402

سامسونگ از گوشی های سری گلکسی اس 22 خود رونمایی کرده است و مشخصات فنی قابل توجه آن ها می تواند نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کند، اما آیا مدل های جدید تفاوت زیادی با مدل های سری گلکسی اس 21 دارند؟ در این مطلب قصد داریم با مقایسه گلکسی اس 22 و گلکسی اس 21 همراه شما باشیم;  در ادامه با وبلاگ همینگونه همراه باشید.

مقایسه طراحی S22 و Galaxy S21

یکی از مهم ترین ویژگی های گوشی های هوشمند طراحی آنهاست. سامسونگ سعی کرده تفاوت هایی را در تولید این دو سری ایجاد کند اما به طور کلی نمی توان شباهت های آنها را نادیده گرفت. سامسونگ برای تولید گلکسی اس 22 علاوه بر بدنه شیشه ای از فریم آلومینیومی استفاده کرده است اما در مقایسه با اس 21 بهبود یافته است. به عنوان مثال قسمت پشتی گلکسی اس 21 از پلاستیک ساخته شده است و در اس 22 شاهد استفاده از گوریلا گلس ویکتوس+ خواهید بود. همچنین فریم آلومینیومی در گلکسی S22 می تواند مقاومت خوبی در برابر خط و خش از خود نشان دهد.

فراموش نکنید که هر دو دستگاه گواهی IP68 را دریافت کرده اند که نشان می دهد در برابر آب (1.5 متر عمق به مدت نیم ساعت) و گرد و غبار مقاوم خواهند بود. این خبر خوبی برای کاربرانی است که مراقب نگهداری گوشی خود هستند.

در مقایسه S22 و قسمت جلوی هر دو دستگاه نمایشگری با حاشیه های بسیار کم مشاهده می کنید و در قسمت پشت نیز تقریباً همین شرایط به چشم می خورد. وقتی به پشت گوشی نگاه می کنید، ماژولی در سمت چپ با طراحی خاص و منحصر به فرد مشاهده می کنید که سه سنسور دوربین را به صورت عمودی در خود جای داده است. البته به نظر می رسد که این ماژول در ابعاد بزرگ تری برای گلکسی اس 22 تولید شده و از نظر اندازه کمی متفاوت هستند. طراحی برای هر دو دستگاه یکسان است، اما اگر این دو دستگاه را در کنار هم قرار دهید، انحنای چهار گوشه گلکسی اس 22 بیشتر از گلکسی اس 21 است که توانسته در افزایش زیبایی نقش بسزایی داشته باشد. دستگاه

در سمت راست دستگاه کلید پاور و کلیدهای ولوم را می بینید که همیشه در دستگاه های سامسونگ با چینش دلخواه می بینید. در پایین هر دو دستگاه یک پورت شارژ تعبیه شده است و می توانید از آن برای شارژ گوشی خود استفاده کنید.

گوشی سامسونگ گلکسی اس 22 5G به صفحه نمایش 6.1 اینچی Dynamic AMOLED 2X با رزولوشن 1080 در 2340 پیکسل و نسبت تصویر 9:19.5 مجهز شده است. همچنین نسبت صفحه نمایش به بدنه این دستگاه برابر با 87.4 درصد است که نشان می دهد بیشتر فضای جلوی دستگاه را صفحه نمایش تشکیل می دهد. گوشی سامسونگ گلکسی اس 21 5G به صفحه نمایش 6.2 اینچی Dynamic AMOLED 2X مجهز شده و نسبت صفحه نمایش به بدنه آن 87.2 درصد است. البته رزولوشن صفحه نمایش گلکسی اس 21 5G معادل 1080 در 2400 پیکسل است که به دلیل بزرگتر بودن صفحه نمایش است.

هر دو گوشی سامسونگ از نرخ رفرش 120 هرتز در کنار HDR10+ پشتیبانی می کنند که خبر خوبی است. همچنین قابلیت نمایش همیشه روشن در هر دو گوشی هوشمند قابل مشاهده است. فراموش نکنید که سامسونگ گلکسی S22 به محافظ صفحه نمایش جدیدتر Corning Gorilla Glass Victus + مجهز شده است و این محافظ یک مدل قدیمی در Galaxy S21 5G است. این را نباید یک تفاوت مهم در نظر گرفت، اما به طور کلی سامسونگ گلکسی S22 5G به جدیدترین محافظ صفحه مجهز شده است و این خبر خوبی برای کاربران است.

مقایسه Galaxy S22 و Galaxy S21; نرم افزار و سخت افزار
وقتی Galaxy S21 5G را روشن می‌کنید، به طور پیش‌فرض با One UI 3.1 مبتنی بر اندروید 11 مواجه می‌شوید، اما در Galaxy S22 همه چیز متفاوت است. این دستگاه مجهز به رابط کاربری One UI 4.1 می باشد که مبتنی بر اندروید 12 می باشد.شما می توانید از آخرین امکانات نرم افزار اندروید در هر دو دستگاه استفاده کنید.

سامسونگ در تولید Galaxy S21 5G از تراشه Qualcomm Snapdragon 888 5G برای آمریکا و چین استفاده کرد و نسخه بین المللی آن به تراشه Exynos 2100 مجهز شد اما اکنون شاهد استفاده از Qualcomm Snapdragon 8 نسل اول یا Exynos 2200 هستیم. تراشه اگرچه می توان عملکرد سخت افزاری هر دو دستگاه را خیره کننده توصیف کرد، اما شرایط در گلکسی S22 5G به طور قابل توجهی بهبود یافته است و می توان آن را قدرتمندتر معرفی کرد. همچنین گلکسی S21 5G به پردازنده گرافیکی Adreno 660 مجهز شده است در حالی که در مدل جدید شاهد استفاده از پردازنده گرافیکی Adreno 730 خواهید بود.

اگر به دنیای بازی علاقه مند هستید یا کار با برنامه های مختلف به طور همزمان برای شما بسیار مهم است، بدون شک هر دو دستگاه می توانند رضایت شما را جلب کنند.

مقایسه Galaxy S22 و Galaxy S21; دوربین

سامسونگ گلکسی اس 22 5G به دوربین سه گانه با سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی و دیافراگم f/1.8 به همراه سنسور تله فوتو 10 مگاپیکسلی و سنسور فوق عریض 12 مگاپیکسلی مجهز شده است. همچنین سنسور تله فوتو این دستگاه با زوم 3X می تواند کیفیت بالایی در تصاویر خاصی برای کاربران فراهم کند. وقتی به مشخصات دوربین گلکسی اس 21 5G نگاه می کنید، یک سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 به همراه یک سنسور تله فوتو 64 مگاپیکسلی و یک سنسور فوق عریض 12 مگاپیکسلی را مشاهده خواهید کرد.

هر دو دستگاه می توانند توانایی های خاص و منحصر به فردی را در زمینه دوربین از خود نشان دهند، اما به طور کلی وضعیت گلکسی S22 5G در مقایسه با S21 5G کمی بهتر به نظر می رسد. شرکت سامسونگ برای هر دو دستگاه از سنسور سلفی 10 مگاپیکسلی استفاده کرده است و می توان عملکرد آنها را مشابه دانست. فراموش نکنید که در مدل جدید Galaxy S22 5G می توانید از عملکردهایی مانند ضبط صدای استریو و HDR خودکار نیز بهره مند شوید. اگر علاقه زیادی به تصویربرداری دارید، می توان گفت که هر دو دستگاه برای خرید مناسب خواهند بود.

مقایسه Galaxy S22 و Galaxy S21; باتری

سامسونگ گلکسی اس 22 به باتری 3700 میلی آمپر ساعتی مجهز شده و از فناوری شارژ سریع 25 واتی پشتیبانی می کند. همچنین این دستگاه از فناوری شارژ بی سیم 15 واتی در کنار شارژ معکوس 4.5 واتی پشتیبانی می کند که خبر خوبی برای کاربران است. سامسونگ گلکسی S21 5G به باتری 4000 میلی آمپر ساعتی مجهز شده و فناوری شارژ سریع آن همانند شارژ بی سیم و معکوس S22 است. ظرفیت باتری گلکسی اس 21 5 جی بهتر از گلکسی اس 22 5 جی به نظر می رسد، اما تاثیر پردازنده ها بر روی باتری را نباید نادیده گرفت.

نتیجه

هر دو گوشی سامسونگ گلکسی S21 5G و S22 5G دارای مشخصات فنی قابل توجهی هستند و در شرایط مختلف می توان به شباهت های زیادی بین هر دو گوشی هوشمند اشاره کرد، اما اگر بخواهیم یکی از آنها را انتخاب کنیم، به نظر می رسد گلکسی S22 5G بیشترین شانس را دارد. بیشتر خواهد بود.

 

منبع: lint

 

تعداد بازدید از این مطلب: 68
موضوعات مرتبط: تکنولوژی , ,
بازدید : 68

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:










نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



اخبار بروز علمی
تمام حقوق اين وب سايت متعلق به آموزشی و علمی مي باشد | طراحی قالب : تم ديزاينر